The holistic design studio.

We’re a Stockholm based boutique design studio, with a holistic and multisensory approach to identity and interior design.

Why? Because we create (brand and spatial) experiences serving real people. And humans have five senses. Time has come to connect in deeper, more humanistic ways with objects and interiors that interact with all our senses, making a big impact, while leaving small environmental footprints.

We create brand interiors, exhibition design and spatial experiences that seamlessly integrate architecture and graphic design. Why would you divide them?

We manifest your brand, your story, ideas and offers, into tangible design, into colours, shapes, typography and material choices, that authentically expresses what you stand for and invites your audience to experience with all senses.

We also give talks and workshops to elevate brands and inspire teams with our holistic design approach (distilled into “10 Principles of Holistic Design”).

Design Services

  • BRAND INTERIORS – spatial identities for offices, stores, restaurants and studios, reaching your audience's all senses.

    We translate your visual identity into functional and compelling interior design for brand spaces such as offices, studios, bars and stores. When your audience step into your brand space they should intuitively sense who you are and what to do. The athmosphere, the experience, as well as the identity should be sensed immediately.

    We work with interior design, as well as identity graphics connected to it. We always look at the whole experience, bringing in sound, scents or other way to stimulate all senses for a richer and stronger experience for bigger impact.

  • EXHIBITION DESIGN – design and curation for engaging temporary spaces.

    Engaging spatial experiences for museums and cultural institutions with scenography and graphics that tells stories. Curation and set design for brands doing pop-ups and participating in design weeks etc. Challenging status quo with full holistic installations (food, scent, soundscape). Temporary installations with a low impact mindset.

    We’re curious and interested, love to learn new things from the expert team, and communicate it to the audience in inspirational design. Collaboration is key and we love to facilitate workshops as a starting point.

  • WORKSHOPS & TALKS – sharing our holistic design approach to inspire, engage teams and elevate brands.

    We have extensive experience in teaching design and craft (15 years). Focusing on the creative process, exploring how to help each student expressing their voice in colour, shapes, materials, how to build a concept, how to collaborate and how to structure a design project.

    We also help companies and institutions with workshops for your team, that brings out everything you need and distill it into a great concept. Oh, and we just created a talk and workshop around our multisensory approach, called ‘Sensory Richness’.

Clients

We’re happy to have worked with:

Östasiatiska Museet, Heja Livet, Etnografiska Museet, Medelhavsmuseet, Vrak (Museum of Wrecks), Atlas Copco, Grandpa Electric, Barncancerfonden, Scenkonstmuseet, Svenskt Färgcentrum, Nacka Kommun, Nacka Vatten & Avfall AB, Gästrike Återvinnare, IKEA, Träcentrum Nässjö/Jönköping University, Interior Cluster Sweden, Halvorsen Arkitektur, SqCircle, Expoprojekt, Linnéuniversitetet, Biennale Interieur, Dahl Agenturer, Facio, BVD, Act of Caring, Textilmuseet and more.

Kind words about us

Tina Landgren, utställningsproducent Världskulturmuseerna

 

“Charlotte har omsorgsfullt och med stor fingertoppskänsla tagit fram en visuell identitet och en detaljformgivning som verkligen möter berättelse och scenografi. Material och färger gav exakt den känsla vi ville förmedla. Charlotte är mycket professionell, dedikerad och lyhörd. I sin formgivning har Charlotte lyft utställningens tonalitet och tematik på ett utmärkt sätt.”

Joost Vanhecke, Design Manager (Project Manager Biennale Interieur)

 

“One of the most amazing projects I’ve collaborated on and grateful for this!” (about our Interieur Awarded restaurant Gone Fishing!)

Karolina Pehrsson, Visionskontoret (tidigare projektledare Gästrike Återvinnare)

 

“Att arbeta med Charlotte är att få tillgång till och kontakt med stor och djup kompetens, kreativ höjd och välgrundad, pedagogisk metodik som gör att slutresultatet blir både tryggt förankrat, relevant och bidrar till framgång. Charlotte är expert på flerdimensionell kommunikation och konceptuellt berättande. 

Hon tar hela rummet i beaktande och mejslar fram helheter som sinnrikt manifesterar en frågeställning, ett varumärke, ett syfte och en önskad upplevelse. 

Jag har haft förmånen att arbeta tillsammans med Charlotte i flera olika sammanhang, såväl som anställd projektledare och som soloentreprenör i mitt bolag Visionskontoret. 

Som projektledare för ett nytt skyltkoncept för Gästrike Återvinnares återvinningscentraler, valde jag att anlita Charlotte för kommunikation i fysisk miljö, istället för att satsa på en traditionell skyltleverantör. Resultatet blev ett kommunicerande koncept som omfattade flera dimensioner i den fysiska miljö en återvinningscentral har att erbjuda. Exempelvis färgkodning som manifesterades på såväl väggar, golv och i ett designat skyltprogram - allt för att stödja upplevelsen av att det ska vara lätt att göra rätt, och devisen tillsammans för en värld som räcker länger. 

Ett samarbete eller ett samtal med Charlotte innebär alltid stor egen utveckling med nya perspektiv, frågeställningar och insikter på köpet. En stol är aldrig mer bara en stol. En doft så mycket mer än en doft, en färg aldrig mer en solitär. Allt blir delar i ett sammanhang, uttryck och representation av en väl genomtänkt, ej slumpmässig, berättelse. Jag är alltid helt och fullt trygg när jag tar hjälp av Charlotte. Och jag rekommenderar henne varmt.”